Massagesäng i mysigt rum

Breathwalk

En gående form av kundaliniyoga - yoga i naturen till fots, en meditativ promenad i takt med vårt andetag i tystnad som påverkar kropp och själ positivt.

Breathwalk påverkar kondition, cirkulation, hormonbalans, hjärtrytm, lungkapacitet och emotionell balans positivt. Kombinationen av olika andningstekniker, gång och medveten uppmärksamhet ger klarhet och lugn. När vårt sinne, våra känslor och energi samarbetar i ett mjukt flöde, kan vi utan ansträngning öppna upp till vårt inre och till livet i stort.

Hur det går till

En breathwalk varar i ungefär 60 minuter och består av fem faser.

Inledning

Väcka kroppen, stilla sinnet. Vi börjar med att andas långa djupa andetag, som sänker nivån av stresshormoner i kroppen, därefter yogaövningar för att värma upp.

Balansering

Vi går, hittar vår rytm, känner in kroppen, korrigerar ställningen och gången några minuter.

Intervall

Vi andas genom näsan i olika andningstekniker i intervall. Olika andningstekniker ger olika effekter. Större delen inandning ger t.ex större energi,ökar blodcirkulationen och ger ett starkt hjärta. Större delen utandning ger mer lugn, minskar ilska, renar och ger perspektiv.

Massagesäng i mysigt rum

Strech

Vi gör stretchövningar för att sträcka ut musklerna och för att distribuera den energi vi skapat ut i hela kroppen.

Inre breathwalk

Avslutar med en med för att bära lugnet och stillheten med oss under resten av dagen.